Oferte locuri de munca top

36 de noduri rutiere vor fi construite in intreaga tara

Nu mai puțin de 36 de noduri rutiere vor fi construite pe rețeaua de infrastructură din țara noastră. Acestea ar urma să contribuie la creșterea capacității de trafic și îmbunătățirea conectivității la nivel de rețea de infrastructură rutieră națională

Între acestea se numără cele două noduri rutiere de descărcare a Drumului Expres Craiova-Pitești:

* Colonești (județul Olt) descărcare în DN65;

* Sușeni (județul Argeș) descărcare în DJ659

Pentru aceste proiecte a fost aleasă firma care va elabora documentația tehnică.

De asemenea, a fost publicată în SEAP documentația de atribuire pentru realizarea a încă trei noi noduri rutiere:

* Clinceni, localizat în zona localității Clinceni (Ilfov), Lotul 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0

* Borcea (km 131+500), localizat pe Autostrada Soarelui A2, tronson Drajna – Fetești

* Cochirleanca (km 15+500), localizat pe Autostrada Moldovei A7, tronson Buzău – Focșani

Termenul de depunere a ofertelor este 18 martie.

Pe lângă cele cinci noduri rutiere menționate mai sus, pe rețeaua de autostrăzi a României vor fi construite încă 22 de noi noduri rutiere, aflate în diferite stadii:

* Autostrada Bucureștiului A0

– Pantelimon DN3 (km 48) – sectorul A0 Nord – stadiu: în curs de finalizare studiu de fezabilitate

– Ștefăneștii de Jos/Dascălu – localizat la intersecția DJ200 cu A0 – stadiu: în procedura de licitație (evaluare ofertanți)

* Autostrada A1

– Ungureni (km 53) – sectorul București-Pitești – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare, în care se stabilesc tipul, poziția și caracteristicile nodului rutier (AMC)

– Ioneşti (km 73+100) – Intersecția A1 cu DJ702F – stadiu: în licitație pentru execuție lucrări

– Cruceni (km 528+509) – intersecție cu DJ682G – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)

– Bethausen (km 450) – Intersecția A1 cu DJ609, la limita comunelor Bethausen și Traian Vuia – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)

– Recaș (km 485+030) – Intersecția cu DJ609E – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)

– Cugir (km 326+155) – Intersecția cu DJ704 – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)

– Santuhalm (km 362+813) – Intersecția cu DJ129 – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)

Astăzi au fost avizate în CTE – CNAIR studiile de fezabilitate necesare construcției a trei noi noduri rutiere pe A1 în județele Timiș și Hunedoara: Bethausen, Recaș și  Sântuhalm. Valoarea totală estimată a celor trei contracte este de 290,7 milioane lei (fără TVA) din fonduri europene nerambursabile. După finalizarea și avizarea ProiectuluiTehnic și a ProiectuluiTehnicdeExecuție va începe elaborarea documentațiilor tehnice pentru lansarea licitațiilor în vederea încheierii contractelor pentru construirea celor trei noduri rutiere.

* Autostrada Soarelui A2

– Ovidiu (km 146) – sectorul Fetești – Cernavodă – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare, în care se stabilesc tipul, poziția și caracteristicile nodului rutier (AMC)

– Dunărea (km 157) – sectorul Fetești – Cernavodă – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare, în care se stabilesc tipul, poziția și caracteristicile nodului rutier (AMC)

– Peștera (km 181) – sectorul Cernavodă – Constanța – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare (SF)

– Dragoș Vodă (km 90+100) – Intersecția DN3A cu A2 – stadiu: în licitație pentru execuție lucrări

* Autostrada A3

– Gruiu (km 36+700) – Intersecția A3 cu DJ101C Gruiu/Nuci – stadiu: în licitație pentru execuție lucrări

– Giurila (km 33+000) – secțiunea 2B Câmpia Turzii – Gilău – stadiu: se află în etapa I de proiectare și de obținere avize

– Românași (km 26) – sectorul Poarta Sălajului – Nusfălau – stadiu: în pregătire documentație de atribuire

– Ludus (km 18+000) – secțiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)

– Săndulești (km 17+000) – secțiunea 2B Câmpia Turzii – Gilau – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)

– Craşna (km 52+000) – secțiunea 3B Mihăilesti – Suplacu de Barcău – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)

– Spinuş (km 39+940) – intersecție cu DN1P – stadiu: în etapa I de proiectare (SF)

Edificarea unei importante constructii, gata de licitare

* Autostrada Moldovei A7

– Dumbrava – Nod de descărcare în zona localității Dumbrava, după conexiunea autostrăzii A7 cu A3 – stadiu: contractul este semnat și se află în etapa I de proiectare, în care se stabilesc tipul, poziția și caracteristicile nodului rutier

– Adjud – se află în etapa de proiectare (SF) și de depunere documentație pentru obținere Certificat Urbanism

De asemenea, încă șapte noduri rutiere vor asigura conectivitatea noilor drumuri radiale cu Autostrada Bucureștiului A0 şi cu infrastructura locală din proximitate:

– între localitățile Domnești și Ciorogârla (Drumul Radial 1) – stadiu: în proiectare

– în zona localității Dragomirești-Vale și orașului Chitila (Drumul Radial 3) – stadiu: în evaluare ofertanți

– în zona localităților Mogoșoaia, Corbeanca și Buftea, care va asigura conexiunea și cu Drumul Expres București – Târgoviște (Drumul Radial 4) – stadiu: în proiectare

– în zona localităților Tunari și Balotești, care va fi nod comun cu legătura la Terminalul 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă Otopeni (Drumul Radial 5) – stadiu: în pregătire documentație de atribuire

– în zona localităților Afumați și Găneasa (Drumul Radial 6-7) – stadiu: în pregătire documentație de atribuire

– în zona localităților Berceni și Vidra (Drumul Radial 9) – stadiu: în proiectare

– în zona orașului Măgurele și Dărăşti, care va asigura conexiunea şi dintre Drumul Radial 10, A0 și Autostrada București – Alexandria (Drumul Radial 10) – stadiu: în proiectare

”Mai mult, avem și din partea autorităților locale din județul Iași solicitare de realizare noi noduri rutiere pe Autostrada Unirii A8, care să îi crească conectivitatea și care să țină cont de strategia de dezvoltare locală și regională, lucru care a fost discutat inclusiv cu societatea civilă și Camera de Comerț și Industrie Iași. Strategia este să vizăm dezvoltarea a cât mai multor comunități și a mediului de afaceri din zonele tranzitate de infrastructura majoră de transport” a explicat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu.

Sursa de finanțare a obiectivelor de investiții de mai sus este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus